maanantai 11. heinäkuuta 2011

Hiljaista

Viimeviikkoisen pyörälenkin kuvasatoa

Blogissa on ollut hiljaista ja niin on täällä meilläkin. Ei ole tapahtunut juuri mitään raportoimisen arvoista.

Paitsi se, että sain viimeinkin luettua loppuun Pascal Mercierin kirjan Yöjuna Lissaboniin. Siinä oli urakkaa, jo senkin takia että luin kirjan hollanniksi mikä ei kyllä ollut oikea valinta, välillä tuntui että tipun totaalisesti kärryiltä. Kovin hidastempoinen ja vaikealukuinen kirja, ennätyspitkiä lauseita filosofisista aiheista. Se herätti tosin paljon ajatuksia ja vei mukanaan.


Seuraava kirja on jo korkattu:


Yleistajuinen tiedekirja, huomattavasti kevyempää luettavaa vaikkakin huiman laajasta aiheesta - kaikesta!

Hiljainen kirjakesä jatkuu parvekkeella jätskin kanssa :-)

Lisää kuva

4 kommenttia:

  1. Minä olen vieläkin samaisen kirjan puolessa välissä... Kamalan raskaslukuiselta tuntuu, ja nyt olen jopa aloittanut toista kirjaa. Oliko loppu edes lukemisen arvoinen, kannattaako se tosiaan kahlata loppuun?

    VastaaPoista
  2. Minusta kannatti lukea loppuun. Tosin en kyllä niin paljoa hehkuta tätä kirjaa kuin muutamat tuttavat, joista teos on aivan fantastisen kaunista luettavaa. Eniten pänni se HITAUS... Mutta joo, viimeiset 50 sivua meni jokseenkin lennossa, ehkä auttoi sekin että istuin lukemassa joen varressa auringonpaisteessa :-)

    VastaaPoista
  3. Voi tuo Short History Of Nearly Everything on yksi mun kestosuosikeista! Se on elävästi kirjoitettu, yleistajuisesti ja ennen kaikkea kiinnostavasti ja siitä huomaa kirjoittajan oman mielenkiinnon aihetta kohtaan. Olen lukenut sen useampaan kertaan, suositellut kavereilleni ja kaikki ovat siihen tykästyneet. Ihania lukuhetkiä!

    VastaaPoista
  4. Minna M - samaa mieltä! Olen vielä aika alussa mutta tosi mukavasti ja ilmavasti kirjoitettua tekstiä :-D

    VastaaPoista