sunnuntai 26. tammikuuta 2014

Hyvän mielen iltapäivä

Eilen tapasin pitkästä aikaa Punaisen Ristin kaverini Matin. Olin Matin vapaaehtoisena kaverina reilun vuoden verran projektissa Samen in Amsterdam ("Yhdessä Amsterdamissa") aina joulukuulle 2012 saakka. Sen jälkeen hän sai toisen vapaaehtoiskaverin ja minä jatkoin ensiapukurssille. Matin nykyinen kaveri on pitkällä ulkomaanreissulla, joten minua pyydettiin kavaljeeriksi. Kävimme Matin ja tämän vaimon kanssa tutustumassa Hermitagen Gauguin, Bonnard, Denis-näyttelyyn.



Mukava oli nähdä pitkästä aikaa. Matin kunto on huonontunut viime vuoden aikana (hänellä on MS-tauti), muutama kuukausi sitten hän muutti hoitokotiin. Mieli oli kuitenkin pirteä ja huumori edelleen kohdallaan.

Édouard Vuillard: Lapset

Päivän päätteeksi saatoin Matin invataksilla takaisin kotiin. Lähtöä tehdessäni liikutuin. Matti kiitti iltapäivästä ja sanoi, että tällaista hoivaa (huolenpitoa ehkä parempi käännös) ei saa ostettua rahalla. Se oli minusta paras kiitos minkä olen vapaaehtoistyöstä saanut. Mikä pieni vaiva minulle, suuri ilo ja hyvä mieli meille molemmille. Menemme keväämmällä jazz-konserttiin, jos Matti jaksaa. Toivon niin.

2 kommenttia: